In deze lessen of curricula werken we toe naar een creative en artistieke solo performance gebaseerd op persoonlijke thema’s en betrokkenheid. We starten met de exploratie van verschillende lichaamsdelen, en ontwikkelen bewustzijn van hun anatomische functionaliteit en hoe ze zich tot elkaar en het hele lijf verhouden.
Daarna onderzoeken we de persoonlijke en collectieve thema’s en metaforen die geassocieerd zijn met elk lichaamsdeel om vanuit daar in diverse bewegingsexploraties te stappen. We tekenen, schrijven poëtisch, reflecteren en performen met het materiaal wat omhoog komt. Als we werken met een curriculum, dan transformeert deze eerlijke, open en authentieke researchperiode waarin we persoonlijke thema's ontdekken op 1/3 van het curriculum naar het creëren van een performance ritueel.
Een meta thema wordt geïdentificeerd en we gaan het materiaal bewerken en vormen dmv coaching technieken, showings and feedback momenten. De soloperformance komt dan voort uit persoonlijke urgentie maar zet de persoonlijke themas om in universele relevantie. Na de performances zal men de technieken achter deze methode leren om ze te kunnen toe passen in diverse beroepspraktijken.