menu close

“ Ik heb door te werken met Hilde veel meer vertrouwen in wat ik doe en wie ik ben”

H. maler

Zelfkritiek

HEB JE SOMS (OF VAAK) HET IDEE DAT JE:

Niet of nooit goed genoeg bent?
Niet of nooit slim, mooi, succesvol of aardig genoeg bent?
Niet creatief, dun, gespierd genoeg bent?
Te lui, luid, lief, onaardig bent?
Een slechte of onwaardige partner, vriend, ouder bent?
Kan het altijd beter?
Krijg je dingen niet af of begin je er niet aan?
Voel je je slecht over jezelf?  
Kun je niet goed genieten van behaalde successen? 

Dan is je innerlijke criticus actief
Dat is een stemmetje binnen in die je constant probeert te overtuigen dat je niet, te veel, te weinig… wat dan ook maar bent om het te  kunnen maken of gelukkig te zijn.

Als je criticus te luid is, of vaak hardnekkig aan het woord kan dat gevolgen hebben zoals:

  • Een laag zelfbeeld en onzekerheid
  • Stress, angst, paniekaanvallen
  • Faalangst
  • Eetstoornissen en verslaving
  • Burnout
  • Isolatie, relatie problematiek
  • Leerproblematiek en onderpresteren

Krijg meer zelfvertrouwen en een positief zelfbeeld doordat je:

  • Leert jezelf te scheiden van je criticus 
  • Leert wat jou authentiek en uniek maakt
  • Leert waarom de criticus er is, wanneer hij het meest komt opdagen en hoe hij je ondermijnt
  • Leert andere aspecten van jezelf ontwikkelen die er voor zorgen dat jij kan doen wat je moet en wilt doen
  • Weerstand en veerkracht creëert, vanuit kracht kan handelen en niet meer hulpeloos bent
  • Tools krijgt om de grip van de criticus te verminderen                                         

Hoe presteer je beter en sta je relaxter in je leven en werk:

Ik help je Individuele sessies. Ik heb bijvoorbeeld ook op maat gemaakte innerlijke criticus workshops voor bedrijven, scholen en zorginstellingen.